Glöm inte bort att du är bäst!

Det är viktigt att vi kommer ihåg hur fantastiska vi är i denna värld fylld av höga prestationskrav.

Det är så många jag känner som alltid vill bli "sitt bästa jag" genom att prestera bättre på jobbet, gå ner i vikt, bo perfekt, öka i muskelmassa, minska i fettprocent och förbättra sin diet samtidigt som de ska trolla fram mer tid till att umgås med vänner och familj.

Dra i bromsen! Hallå! Varför stressar vi runt och jagar oss själva till absurdum när mängden "måsten" bara skadar oss?

Jag vill självklart också prestera men just nu är det många varningslampor som istället blinkar för att jag måste ta bättre hand om mig själv.

Ett fokus i taget. Njut av vardagen. Ta vara på livet.

Kanske klyschigt men inte så dumt. Vi är ju redan bäst på att vara oss själva. Det räcker alldeles jättebra!

Kommentera inlägget här: