Audition #3

Ikväll är det dags för en audition igen. Den tredje och förhoppningsvis den sista som ger mig och Nordic Wellness Bromma nya fantastiska instruktörer redo att inspirera våra medlemmar. Snart drar gruppträningen i mitt lilla gym igång och då vill jag såklart ha ett starkt gäng vid min sida som alla är beredda att ge det där lilla extra.

Det jag tittar på under audition är teknik och utstrålning, taktkänsla och viljan att förmedla träningsglädje för det pass man instruerar. Jag tittar även på förmågan hos instruktören att se och vägleda sina deltagare, hur de peppar och motiverar deltagarna att ge järnet. För mig är det viktigt att en instruktör instruerar för deltagarnas skull, inte för att själv få synas och höras.

Det är lite speciellt att vara instruktör på en nyöppnad klubb. Man måste vara beredd på backar och dalar, massor av deltagare vissa dagar och vissa dagar inte. Man måste våga tro på sig själv och inte ta åt sig om det är folktomt i salen till en början. Inte ta det personligt utan förstå att antalet deltagare kommer att växa iom att antalet medlemmar på klubben ökar. Man måste ha tålamod och en vilja att ge de deltagare på plats full fokus och energi, vilket kan kännas tungt om man är van att få energi utav en fullbokad klass.

Känner man att man är redo för en sådan utmaning så passar man på NW Bromma. Fördelen när man bygger upp en klass ifrån start är att man får en otrolig kontakt med deltagarna och en gemenskap som brukar smitta av sig och resultera i fler deltagare. Väldigt roligt!

Nu är det dags att se vad nästa audition-gäng har att erbjuda!

Kommentera inlägget här: