Mål: Marathon på 3.30!

Japp, dags att bekänna färg. Om det är någon som har missat mitt mål så är det dags att presentera det tydligt och officiellt nu: jag vill springa en mara på 3.30 h. Sjukt stort mål för mig med så få mil i benen men jag gillar att sätta ribban högt. Hösten och vintern kommer främst innehålla löpträning för att jag ska orka kunna hålla tempot så högt i en sån lång distans. I vår är planen att springa 3 lopp: Premiärmilen (1mil, 2st 5km varv i stora skuggan), Kungsholmen Runt (halvmara, 2st 10km varv runt kungsholmen +1km i slutet) och sen självaste Stockholm Marathon (2st 21km varv runt Stockholm).
Avslutningsvis vill jag även springa Midnattsloppet (1mil). Så 2013 ser ut att bli full med roliga lopp. Nu hoppas jag bara att jag inte går och skadar mig.

För er som också är sugna på att anmäla er så är Premiärmilen och Stockholm Marathon öppna för anmälan. Kungsholmen Runt öppnar för anmälan nu i september och Midnattsloppet senare i höst (tror jag, står ej på hemsidan).

Kör bara köööööör!

Kommentera inlägget här: