I en djungel av kläder!

Jag är tydligen inte ensam om att undra över det här med löparkläder för höst/vinter. Just när jag tänkte fråga Jessica Clarén (kollega från World Class-tiden, vän och löpcoach) om råd så såg jag att hon lagt upp en superefin guide på sin blogg. Toppenbra! Antar att hon får samma fråga ifrån flera andra under sina onsdagar när hon leder Nike Running Club Stockholm.
 
Tänker absolut dela med mig av hennes tips och fina bild här på bloggen. Jessica anser sig själv vara ganska varm i grunden och det kan jag nog hålla med om när vi jämför val av kläder. Jessica har klarat sig med en långarmad funktionströja med en funktions-t-shirt ovanpå medan jag har haft ett funktions-linne och en mjuk funktionsjacka tillsammans med mina långa löpartights de senaste runderna jag gjort och det har varit perfekt. Nu tror jag dock att det är dags att införskaffa mig en långärmad riktigt bra funktions-topp att ha som underställ.
 
Jessicas förslag är superbra men jag tror även starkt på Under Armours "Coldgear Longsleeve Compression Mock" som underställströja och Nikes "Nike 21st C. Windrunner" som en lättare vindjacka när det inte riktigt är superkallt ännu men ändå lite kyligt.
 
Den information jag fiskat reda på, både på nätet och genom Jessica, tipsar om lager-på-lager metoden, där man kan ta av sig mössa och vantar om man blir för varm. Jag tror skarpt på dessa löparmössor med hål för tofsen, som ett jätte-pannband, och ett par bra funktionsvantar. Löplappet säljer ett bra och funktionellt pannband ifrån PeakPerformance till ett rimligt pris som jag personligen tänker införskaffa.
 
 
Kommentera inlägget här: