Balsamträ vs. Järnek

Jag har hittat en sån som jag. En, som hon själv beskriver det, "järnek"!

Martina Haags kommentar om löpning i ToppHälsa är underbart inspirerande. Hon sprang aldrig men gjorde en helomvändning och började att träna för en mara och springer nu marathon-lopp över världen som en hobby.

Det bästa är när hon beskriver löpar-människor som om de är gjorda av balsamträ, medan hon mer är gjord av järnek. Spot on! Det är precis så jag känner mig när jag springer, som att jag är alldeles för tung i kroppen! Det är så frustrerande att se alla dessa balsamträn skutta omkring!

Jag ska iaf bli som Martina. En "från 0 till 4.2" som jag kallar det. Sen tror jag dock att jag låter min mara vara en "one-hit-wonder" snarare än en världslig hobby!

Dr Grane:

Ha, ha, om du är järnek vad är då jag, råstål kanske??? Det är imponerande att få följa din satsning. Och uppfriskande att höra att det kan kännas motigt ibland även för friskusar som dig.

Men att du skulle stanna vid en mara... Nja. Det verkar vara läskigt beroendeframkallande.

Linda Grane:

Inte är du råstål! Du är väl rätt vass på att springa?

Efter maran är nästa mål Stockholm Triathlon, så jag tror att jag ska lyckas lägga maran-träningen på hyllan men vi får väl se. Jag kanske blir alldeles löp-tokig! :)

Kommentera inlägget här: