1, 2, 3 på det fjärde ska det ske!

Regn. Inte bara regn utan ösregn! Kul! Jag som ska springa idag (observera att jag inte skriver "tänkte")! Idag är 10km:s dagen med stort D och dagen till ära kommer jag att känna mig som en blöt hund. Ja ja, så blir det väl nu när hösten tar fart, lika bra att vänja sig! Idag måste jag dessutom springa eftersom jag inte hann köra min backträning igår, livet kom tyvärr emellan. Tydligen straffas jag för det idag, iaf känns det så.
Det är nu man testas, går jag verkligen all-in för detta? Är det verkligen värt mödan att ge sig ut i annat väder än bra väder? Jajamen, jag har bestämt mig! Bring it väderguden, mig ser du inte hemma på soffan!

(Bilden nedan är ett litet sommarminne då jag kunde gett mig ut och sprungit men dessvärre inte var motiverad till att göra det, trots bra väderförhållanden. Va lat jag var! Hade kanske varit lite lättare att ge sig ut idag om jag hade börjat redan då, eftersom jag i så fall förmodligen redan hade kämpat mig igenom första milen. Som man bäddar får man ligga!)

Dr Grane:

Mmm, ser skönt ut på bilden. Är nog inte så dumt att lata sig lite då och då också. Du är galet duktig som trotsar regnet, heja!

Linda Grane:

Tack! Idag behövs all pepp i världen!

Kommentera inlägget här: