Träningsvärk!

Igår blev det dubbel träning och det känns idag kan man ju säga. Stack iväg på en springtur på lunchen, visserligen bara på 5km men med helt ok tempo. På kvällen blev det sedan ett x-fit pass med Andreas. Man kan ju inte "banga" när han tagit sig hela vägen till mitt gym bara för att man sprungit tidigare på dagen. Jobbar inte så!

Kommer ihåg den gamla goda tiden i London när jag alltid körde ett pass kondition och ett pass styrka om dagen med en vilodag i veckan. Mer för att jag höll 8 spinningpass i veckan och verkligen ville få någon annan typ av träning än för att jag ville vara i superform. Det var galna tider! Hur som helst så vet jag att man klarar av att träna dubbelt, hur trött man än är. Det har verkligen instruktörsrollen lärt mig. Oj va imponerad jag blivit över att kroppen alltid orkar lite till trots att man känner sig helt slut, när man t.ex. måste hoppa in för en kollega i sista sekund efter att man instruerat sina ordinära 2 pass. Det är mentalt. Det är bara att göra det, kroppen orkar! Sen tror jag att inte att det är så nyttigt men det är något helt annat. Man kan fortfarande bli imponerad av den mentala kraften man har över kroppen, trots att den vid missbruk istället kan misshandla kroppen genom att köra över kroppens signaler om t.ex. trötthet.

Vill dock påpeka att jag tycker att mental styrka är bra, eftersom den får oss att kunna utmana kroppen och få resultat. Om man hela tiden befinner sig i sin "comfort zone" så förbättras man inte. Sen måste man ju självklart kunna lyssna på sin kropp så att det inte går överstyr. Allting handlar om att hitta balans!

Vilket utlägg det blev! Träningsvärk var det ja! Ingen träning för mig idag helt enkelt. Ikväll ska jag istället doppa fötterna i en tank med vatten där fiskar kommer mumsa i sig min gamla hud. Låter väl trevligt eller hur? Ska faktiskt bli hur trevligt som helst! Det är syrrans födelsedagspresent till mig. Efteråt blir det middag. Toppentrevligt!



Gårdagens X-fit pass kommer här:

5min rodd

Thrusters & armhävningar
21,15, 9 reps utan vila.
(Gör först 21 thrusters följt av 21 armhävningar, följt av 15 thrusters etc.)

8 varv av:
20 sek knäböj (med viktstång)
20 sek burpees (utan armhävning)
20 sek sit-ups
30 sek vila
(Gör alla övningar i rad utan vila, totalt 1min, vila sedan i 30 sek. Upprepa 8 varv.)

Kör hårt!

 

Kommentera inlägget här: