Tillbaks i gymmet!

Nu har jag väckt kroppen till liv! Äntligen tillbaka! Körde ett lugnt men ändå lite jobbigt pass i gymmet för första gången sen Turkiet. Det gick över förväntan. Jag gjorde lite mer än jag tänkt men höll ändå tillbaka rejält. Istället för x-fit, som jag normalt kör i gymmet, blev det mer som en klassisk styrkerunda. Valde framförallt att ha fokus på överkropp med pull ups, rodd och axlar. Det var länge sedan jag körde rena axlar så det var lika bra att dra igenom några reps. Nu skakar armarna av trötthet. Det känns ruggigt skönt att vara trött på ett bra och "friskt" sätt trots lite snorig näsa.

Dagens träning:
Uppvärmning, rodd i 5min/1000m
Pullups med stöd, 8reps, 6reps, 4reps
Sittande Rodd, 3x12
Axlar, 3x12
Thrusters, 21reps, 15reps, 9reps
Rygglyft, 3x10
Mage "fällknivs-cykeln" special, 3x25 (ligg på rygg i "fällknivs-ursprungsläge" med benen rakt ut 5cm ovanför golvet, fingrarna vid tinningen, lyft upp kroppen och dra in ena knät som möter motsatt armbåge à la "cykling". Se till att du kommer högt upp med ryggen så att det blir riktigt jobbigt, släpp ner igen och gå upp med andra knät som möter respektive motsatt armbåge)


Kommentera inlägget här: