Mitt blivande massagerum!

Idag fick jag en kanonstart på dagen. Jag och Titti (Sportlifes regionchef) drog iväg till IKEA för att handla grejer till gymmet. Lycka! Har nog aldrig varit på plats i Barkaby innan öppning. Nästan inget folk och alldeles lugnt och skönt. Det är så det alltid borde vara! Jag hann t.o.m. få en litet pratstund med Titti i restaurangdelen över en fika innan vi gick loss bland alla möbler och artiklar.

Speglar och hyllor till omklädningsrummet i all ära men den sanna glädjen var att inhandla mysbelysning och annat nödvändigt till mitt behandlingsrum. Det är fruktansvärd kaos där inne just nu men den här lilla shoppingen fick mig att se ljuset i denna renoveringstunnel. Snart kommer jag att kunna ta emot massagekunder i Bromma. En härlig känsla!

Det kommer bli så fint! Jag fokuserar på att skapa en atmosfär som utstrålar stillhet och värme. Det gör att både jag själv och kunden kan känna lugnet under en behandling. Dämpade lampor och levande ljus kan göra underverk i ett litet opersonligt rum.

Nedan ser ni kaoset som härskar i rummet just nu och mina påsar med lugnet som snart ska ta över.

Dr Grane:

Åh så kul och spännande. Hon som har Thaimassage hos oss (här uppe i norr) fixade det jättemysigt i sitt rum. Det var ett riktigt hopplöst rum från början med många rör i taket mm. Hon gjorde en väggmålning på ena väggen och täckte en annan helt i tyg - mörkt tyg. Det blev väldigt ombonat och mysigt. Jag är säker på att du också kommer kunna förtrolla det rum du har. Ska bli kul att se hur det blir!

Svar: ja det är ett väldigt roligt inredningsprojekt! Tror färgerna kommer att gå i vitt och grönt men vi får se. Imorgon blir förtsa etappen, utrensning och uppsättning av hyllor. Bara det är enorm framgång!
Linda Grane

Dr Grane:

Fräscht m vitt och grönt!

Kommentera inlägget här: