Inte alls min grej!

Har redan brutit min "diet". För Andreas går det tydligen bra men jag fick kväljningar efter några skedar keso och fick slänga i mig lite yoghurt och clementiner.

Det här med dieter är verkligen inte min grej! Jag klarar verkligen inte av att tvinga i mig någonting jag inte tycker om. Sorry, men jag går in fas två på en gång. Hello, grönsaker!

Dr Grane:

Hejja din magkänsla! Visst kan det vara bra med attackdieter ibland - kanske - men usch så tråkigt. Risken finns ju att man får riktig avsmak för mat och äter för lite eller tvärt om att det tokbrister när man går förbi en godiskkiosk.

Goda grönsaker till kalkonen och keson, varvat med lite fetaost/getost eller annat som ger smak har jag levt på länge nu. Inga attack-förändringar men långsamma sådana med njutning under tiden. Ett tips då till kesolivet - krydda med lite Trocomare (örtsalt) och en god balsamvinäger. Sen så brukar jag hacka i någon typ av frukt i salladen också för att inte tröttna. Päron+mozzarella, feta+vindruvor, getost+äpple är några favoriter. :)

Ps, tack för ditt träningstips inne hos mig. Det är bra att påminnas om att äve lite träning är bättre än ingen alls. Och den lilla träningen borde man verkligen kunna klämma in även i det mest stressade schemat.

Kommentera inlägget här: