Gott o blandat!

Idag har det varit en stressig dag på jobbet.

Egentligen är det en stressig jobbperiod i det stora hela och jag känner hur det kryper in på alla möjliga områden, t.o.m i träningen och i löpningen.

Stressen tar väldigt lätt över och påverkar. Det är något jag aktivt jobbar med att få bort genom att släppa jobbtankar så gott det går och fokusera på alla andra små saker runt omkring i min vardag när dagen är slut men det är inte helt lätt.

Självklart hjälper det massor att bolla idéer, frustrationer och glädjeämnen kring jobbet med min kära sambo också men det bästa är när tankarna flyger iväg på annat håll.

Idag var det många stressiga tankar som fick vingar och som istället förvandlades till träningsglädje i.o.m shoppingfynd med en fin vän och firande av mina föräldrars lägenhetsköp tillsammans med familj & kärleken.

Sen kan jag nu i efterhand glädjas över att jag fick till ett springpass idag, även om jag mest kände mig pressad och stressad just då.

Nu är det dags att krypa till kojs! Gonatt!

Kommentera inlägget här: