Utelåst

På denna mors dag befinner jag mig på en fotbollsplan, utelåst. Inte fy skam det heller, grabbar som kickar boll medan jag steker i solen. De tror förmodligen att jag är någon form av "groupie". Den tiden är dock lite pasé för mig. Min kollega på jobbet däremot, hon är i fullt sjå med att jaga idrottande pojkar (hon är faktiskt hela 10år yngre än mig så det tycker jag är helt ok). Förutom att hon lyckats med att slinka in på diverse matcher nästan gratis och minglat runt med alla möjliga ishockey-spelare kring årets vm så har hon även sparkat fotboll en liten stund med självaste Mr Beckham och det engelska landslaget som hon av en slump råkat hamnat på samma hotell som i Italien. Tråkigt... Verkligen! Själv får man ju vara nöjd med Guld-fest med Dif 2004, kalasande med Malmö FF och lite häng med Ljungberg i London från när han spelade i Arsenal. Dessa 90:talister ska då alltid vara värre!

Idag har jag iaf, förutom blivit utelåst, vaknat sent, sjungit Euphooooooriaaaaa några gånger, solat som en tok i parken med Andreas och Knut, firat mamma och gossat med syrrans lilla son Elias. Man hinner med rätt så mycket på en helg!

Kommentera inlägget här: