Luleå

Nu är jag tillbaka från Luleå. Det blev en mycket trevlig helg med syskonbesök, snö-bus, fikan, middagar, sent kvälls-snack och melodifestivalen. Jag blev ordentligt utvilad trots att vi höll igång hela tiden. Lördagen var extra härlig, den spenderades ute i snön. I parken trillade vi på ett gäng som körde "Army Training". Det såg väldigt roligt ut och jag blev genast inpirerad att hålla ett sånt pass här nere i Sthlm. En stackars kvinna höll inte riktigt måttet och var tvungen att kräkas. Mindre trevligt.

Jag, Andreas, syrran och syrrans man tävlade internt om vem som kunde ta sig upp för en brant enorm snöhög på snabbast tid. Johan (syrrans man) krossade oss alla med 4.9 sek, Andreas kom tvåa på 5.9 sek och jag och Camilla (syrran) kom på delad tredje plats på exakt 6.9 sek. Det var roligt och lagon jobbigt. Jag tror bestämt att Johan hade födel av att vara lång, uppvuxen i Lule-snö och att han hade lämpliga krossa-stockholmarna-i-snöhögs-klättrings-skor.
 


Army Training-gänget...


Jägarvila...


Den enorma snöhögen som vi hade tävling i...


Den enorma och BRANTA snöhögen sedd uppifrån...


Världens finaste Andreas...


Love bus...


Tuva bus...


Den inbitne norrlänningen Johan...


Systra mir...


Vagn-mys...


Kärlek...


Kommentera inlägget här: