Så mycket bättre!

Jag höll faktiskt vad jag lovade och har nu sprungit hela 2ggr. Visserligen varken på lördagen eller söndagen pga bakfylla, trötthet och regn men därimot i fredags och idag efter mina pass. Det var en störtskön debut i fredags runt någon form av sjö här i sjöstan (hittar inte så bra). Jag rundade 5km sträckan på exakt 25 minuter. Sjukt bra tempo för att vara mig! Benen kändes mycket starka och jag lyckades hålla drivet i löpsteget (utan att slappa till) hela varvet runt. Det var en seger att få tittta ner på klockan och se 25min. Blev stolt som en tupp! En riktig "runners high". Idag var kroppen tröttare eftersom jag hade pass innan men jag lyckades iaf köra 3km på en kvart. Målet idag var att försöka hålla tempot relativt högt och snarare korta ner på tiden, så 3km kändes alldeles lagom. Imorgon ska jag köra 5km rundan igen. Ska bli spännande att se hur det går den här gången.

Helgen var i övrigt mycket skön, förutom Sveriges förlust såklart. Det blev till att se matchen på Collage med Andreas, Philip och Fredrik och sedan festa vidare där hela natten lång. Lördagen spenderade jag mest genom att förflytta mig från sängen till soffan och titta när grabbarna spelade Fifa. Jag åt tyvärr alldeles för lite till middag på fredagen så alkoholen sög sig fast lite för hårt. Söndagen var inte mer aktiv den, men vi hade iaf besök av syrran med pojkvän och 6veckor gamla sonen Elias. Mycket trevligt kort och gott!
Kommentera inlägget här: