Nya tag!

I tisdags gick det inte lika bra att springa som gången innan men jag lät mig inte deppas ihop av det, det är bara att kämpa på! Jag fick ett härligt litet pepp-talk av Louise när jag kom flåsades tillbaks till gymmet lite små-arg över min försämrade tid. Hon sa så klokt att jag kommer att pendla runt 25-30 min nu i början och att det bara är att gilla läget. Surt men det stämmer ju. Man ska inte vara för ivrig. Det vet jag också men jag är sjukt resultatinriktad när det kommer till träning så jag har svårt att ha tålamod ibland.

Det känns för övrigt i kroppen att ribban på träningen har höjts. Jag var HELT slut igår efter mina pass (tabata och spinning). Om någon hade erbjudit mig en säng att krypa ner i vid 14-tiden hade jag inte tvekat en sekund. Jag vet iofs att kroppen vänjer sig vid den ökade träningsmängden rätt snabbt så det är bara att kämpa på.

Idag måste jag ta mig tid att sätta mig in i fotbollen lite extra. Jag vill ju såklart vinna "drömelvan", EM-fotbollsspelet jag håller på med. Annars så är jag rätt laddad inför att få fira midsommar. Jobbar imorgon men är ledig på eftermiddagen. Då ska jag fara ut till mina vänner i sollentuna snabbt som blixten! Kan dock glädja mig över att jag har världens sötaste mamma som ska åka till mig till jobbet på dan med sill och potatis för lite midsommar-lunch. Hur omtänksamt är inte det?
Kommentera inlägget här: