Hopp för hälsan!

Tankeprocessen började med att jag blev erbjuden ett "vanligt" 8-17 jobb, igen. Längtan efter att ha "normala" arbetstider kommer ibland över mig. Inte för att jag vill sluta tidigt, för det gör jag ändå inte eftersom jag alltid har instruerat pass på kvällar när jag jobbat "vanliga tider". Efter att jag brytit ner min stundtals längtan efter ett 8-17 jobb har jag kommit fram till att det endast är pga det enkla i att ta ledigt över långhelger och röda dagar. Ingenting annat går egentligen att klaga på. Med mitt jobb jobbar man sent rätt ofta och var tredje helg men man får även sovmornar till kl12.00 och ledigt på "vanliga" dagar som kompensation för att man måste jobba vissa helger plus att träningen bakas in lite grann i arbetstiderna. Det är just den biten som är så himla bra! För mig betyder det att jag kan satsa på mitt företag. Inte någon annan gång när jag jobbat "vanliga" tider har jag haft energi eller tid för att jobba med mina egna affärsideér och projekt samtidigt som jag jobbar heltid plus instruerar klasser. Därför trivs jag verkligen med mina knasiga obekväma arbetstider. Idag fick jag dessutom en boost av att prata med PT-Elin. Vi diskuterade hållbarheten ekonomiskt, på lång sikt, med att jobba med hälsa och konstaterade att det kommer att gå jättebra! Bara för att man blir äldre betyder inte det att man blir mindre attraktiv på hälsomarknaden. Tvärtom så åldras mitt klientel i samma takt. Är man t.ex. 55år så vill man oftast ha hjälp med träningen av en person i ungefär samma ålder. Därför kommer jag att fortsätta med att jobba med hälsa. Det känns roligt, rätt och utvecklande! Stort tack till Elin som gav mig denna egentligen solklara insikt. Ibland ser man bara det inte själv. Det var viktigt att få en liten pratstund men en annan person som satsar gärnet med att jobba som egen företagare inom hälsoindustrin och som verkligen tror på sig själv, för att komma på rätt spår igen. Heja Elin! Vad vill jag säga med det här då? Jo, att man ska våga jobba med det man vill. Man kommer otroligt långt med att brinna för det man gör. Speciellt inom hälso-industrin, älskar du ditt jobb så speglar det av sig på dina kunder. Ikväll ska jag och Andreas gå på älvsjömässan "Våga vara egen" mellan kl 17-20 för att få ännu mer inspiration. Bring it!



Min lilla solstråle och inspirationskälla Elin...


Kommentera inlägget här: