Dags att tänka positivt!

Jag känner hur jag borrat ner mig i negativa tankar senaste tiden. Huvudet har fullkomligt snurrat med tankar över framtiden. Mitt stressande över att ständigt sträva framåt och min längtan efter att alltid göra framsteg har tärt på mig en hel del. Så nu har jag valt att ta ett steg tillbaka och "enjoy the ride". Allt sker inte över en natt. Det är viktigt att se mina framsteg jag gjort under det senaste halvåret och tänka att "allt har sin tid". Jag är bra på att stressa fram emot mina mål och bli frustrerad när det tar tid. Det jag försöker fokusera på nu är att tänka långsiktigt. Det blir iofs aldrig som man tänkt sig och förmodligen kommer mina mål att ändra sig på vägen men det här med en 1-års, 3-års och 5-års planer kanske inte är så tokigt ändå. Just nu ska jag bara ta till mig av att jag:


1. Har ett roligt och givande jobb

2. Äntligen har fått fantastiska arbetstider
(med tanke på den bransch jag jobbar inom)

3. Har härliga kollegor

4. Äntligen har börjat fokusera mer på min fritid igen



Förra veckan var minst sagt hektiskt och jag hoppade in på diverse klasser bl.a Jimmys spinning-klass. Det var med STOR glädje jag som tack för hjälpen tog emot denna stora godisburk. MUMS! Tänk va glad jag blev! Här snackar vi bra kollegor!

Kommentera inlägget här: