Nytt år Nya mål!

Det är läge att plita ner nya mål på papper. Satt uppe sent igår med Andreas och filosoferade om livet och långsiktiga planer. Alltid lika roligt och inspirerande!

Mitt träningsfokus ligger mycket på min löpning och "målet mot maran" till våren/sommaren men även cross-fit och lite mer balans med styrketräning som komplement till löpningen till hösten/våren. Ser fram emot att få besöka Les Mills egna "högcenter" i december 2013. Då vill jag vara i toppform. "Vill" som blir ett "kommer att"! Det bästa med målsättning är den dagen målen blir verklighet. Det som gör det möjligt är att målen är långsiktiga. Toppenbra!

Det är spännande med ett nytt år. Ett tillfälle att reflektera, förbättra och i vissa fall starta om med ny energi.

Vad har du för tankar kring det nya året? Kanske dags att skriva ner och reflektera kring dessa och lägga upp en långsiktig realistisk plan?

Annika - strongday.se:

Åh vilken glad blogg - I like! Skönt att du har 365 dagar på dig att komma i toppform! :)

Svar: Tack! :)
Linda Grane

Linn:

Hur kan du löpträna så mycket utan att få ont i knäna? Jag springer en fem km varannan dag, och mina knän värker nå så SJUKT! Kanske är dåliga gener eller nå.

Men löptränar du utomhus eller inne på löpbandet?

Svar: Hej Linn!Va roligt att du kikade in här!
Jag löptränar både på löpband (kortare pass 5-8km) och utomhus (långpass). Jag tror att jag klarar av det för att jag är noga med att ha bra skor, att göra mina styrkeövningar för att förebygga löparknä och absolut inte springa mer än 4 gånger i veckan. Jag har tränat mycket funktionell träning innan jag började springa och har därav byggt upp en väldigt bra grund för att klara av löpningen. Det kan också ha gynnat mig.
Jag tror att det är allra viktigast att man inte sliter ut kroppen. Träning ska aldrig göra ont. Du kanske ska testa att ta bort ett löp-pass och istället träna ben, med t.ex. utfall framåt och åt sidan för att stärka din muskulatur kring knäna? Lycka till med din träning! Hör gärna av dig om du har fler frågor!
Linda Grane

Kommentera inlägget här: