Batteriladdning...

Just nu är jag i en fas där jag måste ladda om batterierna mentalt. Igår efter Jaimes fantastiska spinningpass kände jag en känsla av ilska och frustration istället för en glad känsla av trötthet i kroppen. Trots att jag kört järnet under passet och jobbat på 90% av maxpuls i fem omgångar så var jag inte nöjd med min prestation. En känsla som förföljer mig i allt jag tar mig för just nu.

Därför väljer jag att backa.

Jag vill inte fastna i en träningsmani där mål och resultat tar över det roliga i att träna. Jag backar och väljer att lyssna på kroppen och känslan. Vad vill och okar jag att göra idag? Det lilla är bättre än ingenting och det lilla är bättre än 100% om 100% bara skapar stress och frustration.

Jag väljer att njuta över att det är snö på marken och att jag inte kan springa ute. Jag väljer att inte springa på löpbandet utan istället för att vila och ladda om.

Jag väljer att lyssna på min kropp!

Kommentera inlägget här: