Den förlorade matlådan

Jag är hemskt dålig på att laga mat och ta med i matlådor. Det vore så mycket bättre för min ekonomi, och förmodligen min kropp också, om jag gjorde storkok att ta med till jobbet. Det har tyvärr blivit allt för många veggo nuggets med en Celcius (dricka) till. SÅ lite tid kan man faktiskt inte ha! Som min far alltid har sagt: "Bad planning Linda!" Så sant, så sant. Jag hoppas och tror att jag ska lyckas fixa matlådor lite oftare. Enklaste sättet är ju att göra storkok och frysa in. Här är mina favorit-storkok:


1. Stark Chili con carne (så köper man ett pitabröd eller nån annan brödbit att ha till)
2. Tacopaj (löjligt enkelt, jag gör lite deg, fräser köttfärs med tacokrydda och lägger i pajformen, lägger på några skivade tomater och ost och kör i ugnen en stund)
3. Pasta med tomatsås a la Vapiano (gör vanlig tomatsås men smält ner lite mozzarella ost i slutet, otroligt gott)

Klickar du på rätten kommer du till tasteline.com för mer utförliga recept.



Min goda man inte så näringsrika vad-ska-jag-äta-idag-panik-lunch..

Kommentera inlägget här: