Veckans Tabata!

Jag lovade er ett Tabata pass igår men jag hann faktiskt inte få upp det på bloggen tyvärr. Det är fullt ös på gymmet i och med vårt pangerbjudande, 995kr för ett årskort (25-års jubileum), och eftersom vi har tillfällig brist på personal pga sjukdom så jobbar jag för tillfället 12-timmars pass. Jippiiii! Helt galet! Det jag körde igår var i alla fall följande:

1. Enbenshopp på stepbräda. Stå med ena foten på brädan och den andra i golvet, switcha ben så snabbt du kan. Tempo is key!
2. Triceps. Samma som förra veckan.
3. Bergsklättraren. Samma som förra veckan.
4. Armhävningar
5. Sit ups. Samma som förra veckan.

Kombinationen och ordningen på övningarna gör att fokus denna vecka blev på armar och axlar samt bålstabilitet. Effekten av en övning på kroppen och musklerna ter sig olika beroende på när i passet övningen kommer och vilka övningar som följer. Detta är bra att tänka på när du lägger ihop ditt egna Tabata pass. Kör hårt!


Jag och Elena efter ett hårt pass..

Kommentera inlägget här: