En instruktörs bekännelser

De senaste veckorna har tempot varit rätt högt och jag har varit stressad över både det ena och det andra. En effekt av stressen som slår hårt på mig är att jag tappar aptiten. Hur hungrig jag än må vara så slår kroppen bort suget efter mat och istället blir jag illamående. Detta blir snabbt ett stort problem för mig då mitt jobb inkluderar att hålla diverse klasser. Med lite energi i kroppen gör det att jag rasar ner i vikt. Sjukt jobbigt! Jag avskyr när jag hamnar i dessa faser. Jag vill inte alls gå ner i vikt! Jag kämpar för kung och fosterland att få i mig massor av energi. Den här helgen har jag därför, med stöd av min alldeles egna "feeder" Andreas, varit helt stillasittandes och ätit riktigt fet mat, till Andreas stora nöje. Jag har bland annat mumsat i mig: Äggmackor och mannagrynsgröt med jordgubbssylt på till frukost. Fet spaghetti carbonara (med vispgrädde, mellangrädde, bacon och ägg) en riktigt kaloribomb. Marängswiss till efterätt (med massor av grädde). Så har jag även haft choklad liggandes vid min sida, ständigt tillgänglig. Kändes mycket bra igår kväll och jag känner mig tusen gånger starkare. Nu väntar en ny vecka och jag hoppas att jag lyckas äta ordentligt så jag orkar festa hela natten lång på lördag, för då är det nämligen min födelsedag!


Äggmacka på sängen a la Andreas. Världens bästa frukost-service!


Kommentera inlägget här: