Ta en bulle vettja!

Efter sjuttioelva dagar i husarrest har jag bestämt mig för att i morgon är dagen Linda blev frisk. Min kropp är inte lika övertygad men med lite vilja är allting möjligt! Får ta det lugnt bara. Så efter en hel evighet i sängen och med "sex and the city" som sällskap ska jag äntligen få gå till jobbet. Känns härligt! Jag tänkte lite extra på hur härligt det faktiskt är tidigare idag och vill dela med mig av den känslan. Jag är glad över att jag är där jag är och har de kontakter jag har inom branschen jag har valt att jobba inom. Det är fantastiskt att få ha så många duktiga hälsoprofiler i min närhet dagligen att ta inspiration från, framförallt Blossom, som jag har fått många givande pratstunder med. Livet leker, äntligen! Glädjen över nuet gör även att jag reflekterar över vart jag vill hamna, mitt mål. Vilket i sin tur för tankarna till det som varit och hur jag hamnat där jag är idag. Det är viktigt att komma ihåg att vägen inte alltid är spikrak, min har varit minst sagt krokig.

Det gäller det mesta här i livet, inte minst om man vill göra en förändring i sin livsstil, gå ner i vikt eller öka i muskelmassa. Sätter man ett mål är det sällan vägen dit går rakt. Det står utmaningar vid varje hörn som lurar. Man får dock unna sig en liten "detour". Karriärmässigt så är ju mer erfarenhet alltid värdefull, även om den innebär bredare snarare än djupare erfarenhet. Det får en människa att växa. Jag värdesätter mitt "krokiga", även om jag inte gjorde det när jag befann mig mitt i svängarna. Livsstilsmässigt är det kanske den där bakelsen som skapar en sväng från hälsolivet en stund, men om man inte unnar sig ibland så blir livet snart tråkigt. Det gäller att kunna njuta av nuet men tänka långsiktigt. Ibland får man, sen är det ju bara att svänga upp på vägen mot målet igen. Känns som att det här inlägget blev riktigt klyschigt, men tänk så mycket bättre det känns nu när du äter den där bullen. Det är faktiskt kanelbullens dag idag, en riktig "ibland får man" dag!
Kommentera inlägget här: