lax

Jag är inte så överförtjust i fisk och skaldjur men är det något jag gillar så är det lax. Har faktiskt lärt mig att äta t.ex. räkor på senaste så det finns nog hopp om att jag ska kunna bredda min "fisk-smak" på sikt. I vilket fall vill jag tipsa om en rätt som jag och A kokade ihop i fredags: "Laxpasta med touch av saffran". Det är en blandning av två rätter, min laxpasta och A's kräftstjärtspasta med saffran. Mycket smarrigt och smidigt att tilllaga!

Ingredienser (4 pers):
ca 250 g Rökt lax
1.5 Rödlök
2 Kelda creme fraige  saffran
150g Kräftstjärtar
sat och peppar
permesanost
Färsk pasta

Hacka rödlöken och fräs i en stekpanna. Skär upp laxen i bitar och blanda med löken i stekpannan. Häll på Keldas cremé fraige med saffran. Krydda med salt och peppar. Blanda i kräftstjärtar och cocktail-tomater i såsen precis i slutet så att det bara blir varmt. Severa med färsk pasta. Toppa tallriken med lite riven permesanost.

 

Smarrigaste laxpastan i stan!

Kommentera inlägget här: