Glädjekickar!

Idag har jag blivit glad av många saker, mina deltagare i Tabata klassen och min Spinning Activio klass (för att de gav så mycket energi tillbaka genom att köra stenhårt), mina roliga kollegor (som alltid är spralliga och trevliga) men framförallt för att jag lyckades hjälpa min pappa en bit på traven i kampen mot sin ischias. Han har haft väldiga problem länge med värk i ischias-nerven som går ner längs hela benet. Idag fick vi äntligen tid att titta närmare på problemet. Efter många tester och lirkandes men olika övningar kom jag fram till att hans sätesmuskelatur och rygg kompenserar för bristen på starka magmuskler. Detta har han gått runt med alldeles för länge och problemet med värk i ryggslutet, rumpan och baksida lår är outhärdlig i dagsläget. Det var en stor utmaning att hitta rörelser där han inte aktiverade sätesmusklerna men tillslut hittade vi två övningar som gick att utföra utan smärta pga aktivitet i sätet. Jag kan inte beskriva glädjen över detta! Ren lycka! Äntligen ska vi jobba bort värken och stärka magmusklerna. Ingenting är omöjligt!

Kommentera inlägget här: