Snart dags för Midsommarfirande..

Dans kring midsommarstången i Hyde Park..

Känner mig sjukt organiserad! Har städat lägenheten inför midsommarhelgens frånvaro, tvättat och lagt in alla kommande räkningar. Vilken dag! Det är mycket att hålla reda på nu. Har spelningar med bandet som närmar sig med stormsteg och en hel del pass jag vickar på här och där. Så förutom jobb är agendan helt fullbokad. Ska bli tokigt skönt att susa iväg och inte tänka på någonting alls nu i helgen. London blir destinationen. Det blir faktiskt första gången jag firar midsommar i England. Jag har alltid flytt hem till Sverige från England över midsommar men i år blir det alltså tvärtom.



Svenskarna i London vet hur man firar denna högtid ordentligt. Tusentals (och jag menar flera tusen) London-svenskar samlas i Hyde Park och äter mat, sjunger och dansar tillsammans. På kvällen blir det privat anordnad middag med ett trettio-tal vänner på en restaurang för min del. Jag ser verkligen fram emot detta! Inte en enda dag tänker jag träna heller. Träning blir det dock desto mer av innan jag drar iväg på torsdag kväll, så det är bara att samla energi och hålla tempot uppe.
Kommentera inlägget här: