Sluta tro på snabba lösningar!



Nu har jag gått och blivit lite irriterad igen. Det är ofta man ser olika "snabba lösningar" på att gå ner i vikt och komma i form. Det folk inte verkar förstå är att de sätter sin hälsa i fara och förmodligen får tillbaka alla kilon plus några till efter sin "bantningskur". Självklart hävdar vissa att de frivilligt sätter hälsan på prov för att snabbt tappa några kilon men det tror jag helt ärligt inte på.

I en artikel på Metro berättar "Åsa" att hon vill gå ner i vikt till sitt bröllop nästa år (!!) och därför har valt att använda sig av bantningspillret Efedrin (även kallat "amfetamin light" av dopningtsjouren). Jag vill inte gå in på detaljer kring pillret då jag är emot det och inte vill upplysa folk alltför enkelt men det är vanligt att man får svettningar, sömnproblem och hjärtklappning av det. Det har tillochmed förekommit dödsfall. Det är helt sjukt att folk är villiga att offra sina liv för att gå ner i vikt istället för att tänka om sin diet och börja röra på sig. Så svårt är det inte. Med lite tid och rätt inställning kan man istället nå sin idealvikt utan att behöva få läskiga bieffekter och riskera att gå upp alla kilon efteråt. Det kallas för att ändra sin livsstil och det är garanterat ett vinnande koncept i längden. I "Åsas" fall verkar ju desutom inte tidsbristen vara ett problem. På ett år kan man åstadkomma mycket! Den som tvivlar kan kontakta mig om ett tränings och diet upplägg så får jag bevisa motsatsen.

Nu har jag lugnat ner mig igen men gör mig en tjänst och tro inte att en "quick fix" löser problemet.

Kommentera inlägget här: