En stad som inspirerar


Jag och Nilla i Hyde Park..

Så var midsommar förbi och jag är åter i Sthlm efter min tripp till London. Det var som vanligt ruggigt roligt, lite varmare än i Sverige men framförallt inspirerande.

Jag blir alltid full av energi efter ett besök till England. Där händer saker och ting snabbare och man kan nästan andas in folks ambitioner när de går förbi. Visst jobbas det mycket, med långa dagar och nästan ingen semester, men man är ändå  duktig på att ta vara på den fritid man har och ser till att varje minut räknas. Det finns alltid någon som vill hitta på något efter jobbet. Det är en stad i rörelse och jag älskar det!

Varje gång jag hälsar på i London ser jag vilka fantastiska möjligheter det finns där för mig som nutritonist att jobba med det jag faktiskt brinner för och är utbildad inom. I Sverige känns det annorlunda, glöden finns inte här på samma sätt. Jag har tidigare kännt mig blockerad och inte vågat ta risken att satsa på att starta eget. Nu har jag dock bestämt mig för att hålla fast vid den ambition och energi som London inspirerar mig med och faktiskt börja jobba med hälsa och nutrition på heltid. Det blir en spännande och rolig utmaning som gör hösten till något att se fram emot. Nu ska jag först se till att njuta ordentligt av sommaren..

Kommentera inlägget här: