En solhälsning till själen..

Idag gäller det att prestera! Död i kroppen från gårdagens första utbildningsdag i CX30 är det bara ren vilja och envishet som motiverar mig att kravla mig upp ur sängen och mot gymmet. Jag ska klara detta! Jag ska bli godkänd i Les Mills core-koncept.

Det gäller att tänka positiva tankar och på hur duktig man är som inte ger upp. Det gäller att fokusera på målet och resultatet. För när man väl är där är det helt fantastiskt. Mitt mål för i år var att bli smidigare genom att utöva yoga och att klara av att springa Lidingöloppet. Efter en tuff vecka körde jag häromdagen ett pass Yoga med min syster och upptäckte till min förtjusning att jag klarade av att sitta i "Lotus"och dessutom orkade hålla upp mig själv i luften. Yeeeeehaaa! Fantastiskt skön känsla! Det är den upplevelsen som gör att det är värt att fortsätta utmana kroppen. Det är den känslan som får mig att orka köra på idag. Jag SKA nå mitt resultat!

Lotus i "luften"..
Kommentera inlägget här: