Laddar inför julen..

2 dagar kvar till "take off" och jag har redan börjat planera min träning! Har packat ner Bodybalance dvdn och en simvänlig bikini (som sitter kvar ordentligt varje simtag). Planerar att få in 2 träningspass om dagen. Ska bli otroligt skönt att få fokusera ordentligt på min träning. Det är perfekt att köra "hälso-tema" när man åker utomlands. Jag brukar inte ha några problem alls att hålla mig ifrån glassarna och deserterna. Tvärtom! Så förhoppningsvis är jag pigg och glad när jag kommer hem igen. Träningen kommer att bestå av följande:


Morgonsimning (varje morgon i 30min)
Eftermiddagsträning i form av BodyBalance (60min) eller ett Tabatapass (30min) i hotellgymmet


Bra tips för att hålla igång sin träning under en utomlandsresa till värmen är att dricka ordentligt med vatten, undvika att träna mitt på dagen i solen och att lyssna ordentligt på kroppen. Om det känns tungt och motvilligt att gå in på gymmet (om det finns på hotellet) så kommer utomhusträning väl till pass. Simning är optimalt. Om det inte finns pool och om man inte har någonting emot att simma i det öppna havet så kan det dock vara lämpligt att kolla om det finns farliga strömmar innan man ger sig ut. Annars är ett Tabata pass eller löpning på stranden väldigt heta alternativ. En bonus är att man inte nödvändigtvis behöver skor. Så passa på att träna på semestern du med, nu om någonsin kan man ju iaf inte skylla på tidsbrist.



Lite utomhusträning från förra årets utlandsresa: plankan och simning...


Kommentera inlägget här: