Alltid redo!

Man vet aldrig när jag måste rycka in och hålla en klass pga av sjukdom eller brist på instruktör. Oftast är det en så kallad "BodyVive" klass eller "Step" som ryker. Eftersom jag inte är någon drottning på något av det har jag gjort en "panik-klass" som går under namnet MRL (mage, rumpa & lår med delar av kondition på step-bräda). Det är Erica Almén (en av Sportlifes MRL-drottningar) som hjälpt mig utforma koreografin. Det var blod, svett och tårar när jag skulle lära mig den men tack vare min lilla fusklapp så sitter den i bakhuvudet fortfarande. Jag drar fram lappen (som jag alltid har med mig i plånboken) en halvtimme innan passet (det är oftast då man inser att man måste hoppa in och köra) och går igenom stegen i huvudet, sen är det bara att köra. Alltid redo helt enkelt! Hur smidigt som helst!


Ulrikas visitkort skulle kunna vara just bara Ulricas visitkort men...


...vänder man på lappen så VIPS blir det ett fullfjädrat 60min MRL pass
 med tydliga step-block och tema på övningar mellan step-blocken.
Räddaren i nöden!

Kommentera inlägget här: