Nu kör vi!

Nu är sommaren förbi i min mening och det är dags att dra igång bloggen igen. Jag har jobbat hela sommaren så kvällarna har varit fyllda med roliga saker. Därav blev det lite mindre tid för bloggandet tyvärr.

I höst händer det nya spännande saker för min del. Imorgon börjar jag på heltid+ (blir mycket jobb framöver) på Sportlife och äntligen fylls mitt liv med träning igen. Känns fantastiskt att få jobba med att inspirera människor till en hälosammare livsstil igen. Skoj!



På lördag blir det rivstart med klasser som drar igång och Midnattloppet. Min gruppträningsdebut efter sommaren hade jag igår. Det var en riktig utmaning! Jag höll i MRL för första gången på 3 år. Inte vilken MRL som helst utan en MRL med 3 block berstående av step, dvs kondition på en step-bräda. Jag har aldrig i hela mitt liv instruerat step så hjärtat slog nog dubbelslag minuterna innan klassen drog igång. Tack vare min kära vän (och MRL-drottning) Erica Amén så hade jag lärt mig en koreografi som fungerade utmärkt. Medlemmarna verkade nöjda och trötta efter passet och jag kände mig fantastiskt glad och stolt över att jag lyckats genomföra klassen. 

Känns härligt att träningsbranschen fortsätter att bjuda på utmaningar. Det är en oslagbar känsla att veta att man klarar av mer än vad man tror. Ingenting är omöjligt!


Kommentera inlägget här: