CX30 debut!

Igår körde jag en CX30 (eller CXWORX som det nu heter) för första gången. Jag var MYCKET nervös och kände mig inte alls tillräckligt förberedd. En liten tröst var att jag "team:ade". Dvs att jag inte instruerade passet helt själv.

Tricket när man inte känner sig förberedd är att låtsas som att man är det. För man kommer alltid vara nervös inför första passet. Det känns aldrig som att man kan koreografin innan en debut. Det är bara att rycka av plåstret, kasta sig in i grupptränings-salen och köra!

Tryggheten i det hela är ju att medlemmarna oftast inte har någon aning om hur passet ska vara i detalj. De märker helt enkelt inte små fel. Hur som helst gick det jättebra! Jag fick till min del av passet och mina låtar över förväntan. Bålstyrkan fick sig en ordentlig genomkörare och jag kände mig full av energi efteråt.

Det ska bli kul att köra passet på höstschemat. Det blir en bra kombination till min löpträning!

Kommentera inlägget här: